frumusete si cosmetice

Afla secretele in machiajul buzelor si a obrajilor!

I. Machiajul buzelor

Rosul de buze, fardul care se prezinta sub forma de baton, trebuie sa fie consistent dar, in acelasi timp, sa se intinda usor si repede pe buze, se fie unctuos si lucios. El nu trebuie sa fie prea penetrant ca sa se poata sterga fara dificultate.

Rosul de buze trebuie sa coloreze din prima clipa si sa pastreze conturul buzelor fara sa se intinda peste limita desenata a acestora.

Rujurile pot fi grase, semigrase sau uscate si au o multitudine de culori in game foarte diferite.

Astfel exista rujuri de un rosu aprins, rosu deschis, rosu usor spre bleu, rosu brun, carmin, portocaliu; unele sint mate, altele stralucitoare, irizate sau stravezii, ori sidefii, de toate nuantele, reflectind lumina si culoare.Ele contin substante grase de origina animala, vegetala sau minerala ca: lanolina, unt de cacao, uleiuri de masline, de ricin, de floarea soarelui, de arahide, de avocado, stearina, ceara de albine, vaselina, ulei de vaselina, parafina (cerezina) pigmenti, vitamine.

II. Machiajul obrajilor

  • Fardul de obraz este sub forma de pudra compacta sau pasta grasa.Fardul praf se aplica pe pudra, la sfirsitul machiajului, cel gras se intrebuinteaza direct pe obraz, dupa ce aceasta a fost dat cu fond de ten.
  • El se da in functie de coloritul tenului, de felul cum se reflecta pe obraz si potrivit formei sale.
  • Se tine seama si de culoarea parului, de virsta si de imbracaminte.
  • Blondele vor utiliza un fard roz pastel sau spre portocaliu, satenele pot folosi toate nuantele iar cele cu parul alb vor intrebuinta numai fard pastelat, nimic viu sau strident.
  • Pudra este o pulbere fina care acopera epiderma, dar mai ales tenul, gitul si decolteul. Un obraz pudrat are o anumita catifelare, o matizare usoara a tuturor micilor denivelari ale tenului; pudra scoate si mai bine in relief trasaturile, tineretea si vioiciunea obrazului si ascunde acele imperfectiuni ce, in mod normal, apar la suprafata: urme de cosuri, un plus de grasime, o usoara pata etc.
  • Din toate timpurile pudrele colorate au intrat in componenta machiajelor triburilor salbatice, ca masti de razboi, sau in ceremoniile religioase. In secolele XVIII si XIX, pudrele au fost albe fiindca moda aprecia tenurile deschise Ia culoare, ca fiind aristocratice. Femeile se fereau de soare purtind palarii mari de pai cu voaluri sau umbrelute cochete asortate cu imbracamintea. in secolul al XX-lea franceza Coco Chanel, celebra prin anii (1920—1925). a lansat o data cu pudra si puful, ca un element indispensabil trusei cosmetice.
  • Pufurile erau facute din pene de strut sau din tesaturi de bumbac moi, colorate pastel: alb, roz, bleu, vernil, galben pal.

Astfel machiajul este in plin avint iar pufurile isi schimba componenta, fiind confectionate din burete natural si artificial, bun si pentru a intinde pe obraz fondul de ten gras sau fluid.Incepind din anii 1978—1979 machiajul a inceput sa aiba fluiditate culoare si aspect de natural, un machiaj delicat, sugerat cu o pudra translucida de culoarea pielii, roz, roz bej, piersica, incolora sau translucida, pentru tenurile perfecte.La inceput, pudrele se faceau din pulbere de alabastru, din hume colorate natural si pulverizate, din amidon de griu sau de orez, din creta si din faina de bob bineinteles, in amestec.

Mult timp s-a facut reclama pudrei de orez ca fiind cea mai buna, dar pe parcurs s-a dovedit ca fermenteaza pe obraz.Azi s-a ajuns la concluzia ca pudrele minerale din: talc, caolin, carbonat de calciu, carbonat de magneziu, au unele virtuti de absorbtie a apei. Lor li se adauga diferite uleiuri si grasimi (pentru tenurile uscate) care protejeaza pielea de nocivitatea perturbatiilor atmosferice.

Pudra asa-zisa de matase, contine aminoacizi care au calitatea de a mentine echilibrul proteinelor. Pudra praf adera bine, se da peste toata suprafata obrazului, apoi, cu o periuta moale, se elimina surplusul.

  • Niciodata nu trebuie sa ne pudram fara sa ne aplicam mai intii un usor strat de crema de zi sau o crema mai grasa, pe care o masam bine ca sa intre in piele si apoi o stergem usor cu un servetel moale. Astfel pudra se lipeste pe obraz exact cit este necesar. Culoarea pudrei este in functie de culoarea tenului, fiind data de pigmenti colorati.
  • Ziua se recomanda pudra bej sau de culoarea piersicei, mai ales iarna, iar seara si pentru zilele de vara, cind sintem bronzate, se recomanda o nuanta mai aprinsa, spre caramiziu. Data peste fondul de ten subtire si fluid, pudra matiseaza obrazul dandu-i un aspect de catifea. Pudra compacta este alcatuita din pudra praf, pigment colorant si un liant. Este huna cind plecam la drum, dar nu se va da pe un obraz umed sau transpirat, fiindca il pateaza.

Cand avem tenul de culoare roz sau rosiatica, vom evita o pudra roz si vom prefera una bej, fiindca altfel tenul capata o culoare vinata si, de departe, pare ca are pete de cuperoza.Este bine sa nu dam pe pleoape si la coada ochilor cu pudra ca sa nu intre in riduri si sa le faca mai vizibile. Fardul pulbere se va da dupa pudrare.Pentru sarbatori si festivitati, exista pudre colorate auriu, argintim. Scopul pudrarii este sa dam tenului omogenitate, un aspect de netezire si de catifelare propriu carnatiei feminine, careia ii confera farmec.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *