Cum sa folosesc culorile cand ma machiez?
Cateva notiuni despre culori
Este bine sa cunoastem citeva notiuni despre culori, intrucit, atit in machiaj cit si in viata de toate zilele, in vestimentatie, in gospodaria noastra prin asamblarea culorilor ne creem o ambianta placuta. In ceea ce priveste machiajul culorile se impart in: calde si reci.
Culorile calde care sint dinamice, tonice, stimulente si accelerante sint: galbenul, rosul, oranjul. Ele raspindesc lumina si creaza contraste in jur, prin stralucirea lor.
Culorile reci sint culorile calme, care influenteaza ritmul, incetinindu-1 si au uneori o influenta usor depresiva pentru persoanele hipersensibile. Acestea sint: albastrul, violetul si verdele. Culoarea bleu (albastrul deschis) da o impresie de spatiu, de infinit.
Iubim sau respingem in mod natural anumite culori; ele au influenta asupra starii noastre de spirit. Aceste preferinte sau respingeri pentru culori sint valabile si la animale, pasari sau insecte. Taurul este enervat de culoarea rosie, fluturii prefera culorile vii si stralucitoare, mustele nu suporta culoarea bleu.
Culorile se mai impart in:
- culori primare (rosu, galben, albastru; daca le contopim pe toate trei obtinem o culoare gri inchis, spre negru);
- culori secundare (portocaliu — combinatie intre rosu si galben; verde- albastru cu galben si violet-rosu cu bleu);
- culori complementare ale culorilor primare, rezulta din amestecul celorlalte doua culori primare. Portocaliul este complementar albastrului fiindca rezulta din amestecul culorii rosii si a celei galbene.
Contrastul culorilor rezulta din vecinatatea sau suprapunerea unor culori de nuante diferite.
Cind o culoare inchisa este alaturata uneia deschise se naste un contrast de saturatie, care o scoate in relief, luminind-o, asa cum este in pictura clar1 obscurul.
O culoare se inchide cind o alaturam unei culori deschise. Contrastele sint si ele de trei feluri: de culoare, de intensitate si simul tane. O culoare isi schimba tonul daca este alaturi de alta culoare care nu este complementara ei.
Culoarea se invioreaza daca ii alaturam o culoare care se aseamana sau este complementara sa, si se inchide si-si pierde stralucirea daca ii adaugam o culoare vecina din gama cromatica. Umbra obiectelor in apus ne pare bleu, pentru ca lumina soarelui in acel moment este o combinatie de rosu si galben (contrast simultan). Plusul de culori declanseaza uneori reflexe automate, care uimesc si chiar enerveaza.
Fiecare culoare are semnificatia ei si difera la unele popoare. Albul este o culoare a inocentei, a conducatorilor iar la japonezi este culoarea de doliu. In China culoarea rosie, in trecut, era soscotita ca ocrotitoare de boli.Celelalte culori au diferite semnificatii, in fiecare tara, caracterizind anumite investitii de ordin politic sau profesional (magistrati, preoti, episcopi academicieni, militari etc.).
In locuinte, peretii care au culori cu tonuri de galben sau oranj lumineaza si dau intimitate si caldura unei camere intunecoase, fara soare. Și invers, o camera cu prea mult soare poate fi mai putin stralucitoare prin colorarea peretilor si a perdelelor cu bleu, gri sau verde.
Machiajul ochilor
Nu trebuie sa ne facem complexe fiindca avem ochii mici. Daca sint si foarte vioi pot fi mai frumosi decit ochii mari si neexpresivi.
Cu ajutorul machiajului putem mari (bineinteles prin culoare si iluzie optica) departa sau apropia distantele dintre ochi, asa zisele asimetrii, care nici nu vor fi observate.
Machiajul ochilor mici. Se va face in jurul ochilor, impreuna cu pleoapa, o umbra in degrade de la coada ochilor (unghiul exterior) cu o culoare maro inchis; se va trasa o margine de 2 milimetri deasupra pleoapei superioare oare va fi nefardata, apoi catre coada ochiului spre unghiul lateral linia trasata va fi mai groasa, subtiindu-se spre nas. Umbrele vor fi tot asa: mai puternice la coada externa a ochiului si, in rest, mai difuze.
Machiajul ochilor prea apropiati. Unghiul intern al ochiului se va lumina. Se va trasa o linie groasa de 3 milimetri incepind de la unghiul intern catre cel extern (coada ochiului). Umbrele si liniile vor fi accentuate numai spre coada ochilor, unghiul exterior si, de la jumatatea orbi cui arului, aceeasi umbra difuza.
Se va lasa lumina intre ochi, adica o jumatate din orbicular si linia unghiului intern pina la jumatatea pleoapei nu se vor umbri.
Machiajul ochilor prea indepartati. Vom cauta ca prin culoare si umbre sa micsoram distanta dintre ochi. Astfel, pe orbicular, deasupra pleoapei superioare, vom umbri partile lor interne si externe lasind un spatiu deschis, nemachiat, intre ele. De asemenea, linia din jurul ochilor, cu o distanta de ]a marginea pleoapei de 2-3 mm, va fi ingrosata si umbrita numai pe partile laterale ale unghiurilor intern si extern, mijlocul raminind complet nemachiat.